Skip to content

Reč o #LifestyleSerbia

November 14, 2013

Pošto je taj portal postao issue i pošto sam saslušao sve komentare, odrediću se prema par ključnih tema.

Tema 0: SVE PARE POTROŠENE NA LIFESTYLE SERBIA SU PARE PORESKIH OBVEZNIKA I SVAKO PITANJE O TOM PROJEKTU JE LEGITIMNO, MA KOLIKA DA JE VELIČINA PROJEKTA. ZA JEDAN DINAR PORESKIH OBVEZNIKA MORA DA SE ODGOVARA.

Tema 1: PROJEKAT JE SKUP?

Sajt nije projekat. Voleo bih da znam kako izgleda projekat sa kojim je aplicirano, na koji način je dodeljen i da li je u izvornom oblku odobren. Nakon toga, voleo bih da vidim na koliko je oročen, šta su njegovi ciljevi i kojim sistemom se procenjuje njegov uspeh. Ovo je deo osnovnih stvari sa kojima se susreće svako ko piše projekat i siguran sam da će malo vremena oduzeti da se objave tehnički i finansijski detalji projekta. Iznos od 11.000€, ukoliko je oročen na godinu dana, spada u kategoriju manjih projekata. To ne govori ništa o samom projektu.

Tema 2: SAJT JE SKUP?

Cena izrade sajta se ne određuje tako što neko dođe i zakuca je na e-zid. Doba socijalističkog upropaštavanja vrednosti ograničavanjem cena je u najvećoj meri prošlo i vreme je da se shvati da nešto vredi onoliko koliko je neko spreman da plati. Međutim, pošto se ovde ne radi o nečijem, nego o svačijem novcu, onda kontrola odnosa cene i kvaliteta mora da bude veća, a dopušteno je i veće mešanje u procenu cene. Međutim, jedino što razlikuje onog što je sposoban da napravi nešto za džabe za sat vremena i onoga ko uzme 100.000€ da ga napravi za 5 godina je to što je ovom drugom plaćeno 100.000€. U tom slučaju, ponovo se obratiti onome ko je dao naše pare – TOS.

Tema 3: PORUKA PROJEKTA JE BESMISLENA?

Ovo je novi, i ne manje potreban, nivo rasprave i ovde su autorke u pravu. Nije Srbija ono što je na #lifestyleserbia ali kad radiš turističku kampanju, ne možeš da menjaš zemlju, nego da od toga što imaš napraviš što bolji PR, istovremeno osposobljavajući infrastrukturne kapacitete da te turiste, kojima si prethodno prećutao punu istinu, upiješ.

Tema 4: ZAJEBAVANJE AUTORKI I PROJEKTA?

Osim što je besmisleno vređati nečiji rad, pa makar bio i loš ili lopovski, takođe je i kontraproduktivno. Umesto vređanja, mogla je snaga da se potroši na insistiranje na otvaranju tog projekta, pošto osnovni problem nije da li je sajt lep/glup/super/ružan, nego da li se potrošilo previše para za premalo proizvoda. Pošto sve informacije i dalje ne znamo, bacanje prašine u oči je bespotrebno. Za onoga kome se ne sviđa – i kontraproduktivno, jer daje publicitet predmetima njegove mržnje.

Tema 5: POLITIČKA POZADINA?

Iza napada na ovaj projekat vrlo verovatno stoji neko kome je meta Turistička organizacija Srbije ili onaj ko njome upravlja. Međutim, ako je to tako, to i dalje ne abolira eventualne loše rezultate ovog projekta ili rasipanje novca poreskih obveznika. Za rezultate ćemo morati da sačekamo kraj projekta (kad saznamo koliko zapravo traje?). Za rasipanje novca ćemo morati da se obratimo onome ko odobreni projekat ima kod sebe – ili izvođačicama radova ili TOSu. Jasno je da postoji desetine projekata kojima se Srbija promoviše turistički, kao i da je Srbijagas u gubitku preko milijardu evra. Međutim, postojanje političke pozadine ne može ni da ulepša ni da naruži ono što je otvorila.

Zbog toga je važno da i ovaj, i svaki drugi projekat koji se plaća novcem otetim od privatnog sektora koji zapravo stvara i guši se u nametima, bude apsoluto transparentan.

Advertisements
No comments yet

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: